“Бароков концерт” на 20 юни от 19 часа в зала Европа на Доходното здание ще ни потопи в епохата на пищния стил, доминирал почти два века в Европа. Ансамбалът от певци и инструменталисти – солисти от оперната трупа и от оркестъра на Русенската опера, ще демонстрират широтата на своите артистични интереси към малко познати творби от стила на летящите форми. На сцената ще се насладим на изпълненията на Анна Карадимитрова – сопран, Андрeана Николова – мецосопран, Пламен Бейков – бас, Надeжда Андреева – флейта , Марта Бонева – цигулка, Фабиол Чезма – цигулка, Галина Косева – виола, Петрана Стоянова – виолончело, Мейв Мак Гонегал – арфа и Веселина Ботева– чембало.
В лицето на колегите си Андреана Николова и Пламен Бейков сопраното Анна Карадимитрова, чиято е идеята за културното събитие, намира съмишленици, които също са влюбени в музиката от старинната епоха. Певицата от години има определен интерес към бароковата музика. Басът Пламен Бейков, дългогодишен солист на Баховото общество в София, преди време е и част от проект на Национален Фонд Култура, който включва онлайн лекции на един от най- пристрастените и изявени интерпретатори на бароковата музика у нас - Йосиф Герджиков.
Анна Карадимитрова разкрива, че Бароковата музика я връща към пеенето в много труден за нея момент. Подкрепа открива в лицето на Ирина Щиглич, рядко образован и просветен музикант, с огромна култура и ерудиция - безспорен авторитет в познаването на миналото, на различните епохи, на маниера на музициране.
Повечето от творбите в концертната програма ще бъдат представени за първи път пред Русенската публика, наред с добре познатите ария на Серпина от операта “Слугинята-господарка” на Джовани Батиста Перголези, ария на Дидона от операта “Дидона и Еней” на Хенри Пърсел и ария на Клеопатра от операта на Георг Фридрих Хендел “Юлий Цезар“.
С представянето на концертни програми като тази, музикантите превръщат русенския оперен театър в своеобразна творческа лаборатория, в която се овладяват особеностите на различните музикални стилове от богатата палитра на западноевропейската музикална история.
Напиши коментар