С 10% поскъпват куриерските услуги от 1 март

Заради огромен ръст на доставките от китайските платформи

С 10% поскъпват куриерските услуги от 1 март

Информираността на потребителите на огромния дигитален пазар и тяхната способност да се възползватотпредоставения им там необятен избор между места за пазаруване, стоки и услуги и условия на сделките ще им помогнат да се справят и дори да регулират пазара при анонсираното поскъпване на куриерските услуги с 10% от 1 март. 

Габриела Руменова, основател на на онлайн платформата „Ние, потребителите“, обясни пред телевизия Bulgaria ON AIR, че европейското законодателство задължава електронните търговци да осигурят бутон, който дава възможност на клиентите им по недвусмислен начин да разберат, че потвърждаването на покупката ги обвързва със задължение за плащане. „В близост до този бутон трябва да е посочена крайната цена за стоката с включени всички данъци и такси. Но, забележете – ако е приложимо – и цената за доставката. Ако пък не, то трябва да бъде посочен начинът, по който тя ще се изчисли. Именно на това потребителите трябва да обръщат внимание, защото имат възможност да избират с кой куриер и по какъв начин да бъде доставена поръчката им.“, обърна внимание тя. 

Само за една година доставките до т.нар. шкафчета (автоматите) бележат ръст от 1% на 10% само за година. Предимствата, които ги правят привлекателни за потребителите, са по-ниска цена, удобство, достъп 24/7 на минути разстояние и принос за опазването на околната среда – нещо, на което все повече се обръща внимание, особено от т. нар. поколение милениъли. Броят на тези шкафчета ще продължава да расте, прогнозира експертът. 

 При този тип доставки системата позволява проследимост на пратката и във всеки един момент може да се види къде се намира. И при този метод на доставка потребителите не са лишени от правото си на размисъл и отказ в 14-дневен срок, както и на рекламация при сгрешена пратка, тъй като те следва да отправят съответната претенция пред търговеца и тогава той да организира прибирането на стоката. Ако искаме да упражним правото си на отказ в 14-дневен срок, трябва да поемем разходите по връщането на стоката, ако търговецът е направил грешка, предявяваме рекламация и разходите са за негова сметка.

 Другите възможни начини за доставка на онлайн покупка са до офис на куриера, до адрес и до физически магазин на търговеца.

 Поскъпването на куриерските услуги се дължи на фактори като огромен ръст на доставките от китайските платформи (20 млн. пратки в България само през миналата година) и запълване капацитета на куриерите почти на 100% (търсенето определя и предлагането), увеличаването на разходите на компаниите, включително за заплати на служителите, които трябва да бъдат мотивирани, защото има недостиг на персонал.  „Всеки един куриер и спедитор имат свободата да определи сам цените си така, че те да бъдат конкурентни на пазара. Не можем да очакваме намаляване на цените, когато всичко поскъпва. Важно е да дадем информирания избор на крайния потребител – той да избере дали иска експресна доставка, например, ако си е поръчал стока от друг континент, но я иска за два дни, за рожден ден, и такава доставка е много по-скъпа“, посочи Жанет Найденова председателят на Българската Е-Комерс Асоциация (БЕА) пред Bulgaria ON AIR.

.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори