“Подслушан разговор” и “Телефонът” - две комични опери в Русе

“Подслушан разговор” и “Телефонът”  - две комични опери в Русе

На 22 февруари, сряда, от 19 часа в зала Опера - фоайе русенци ще имат възможост да чуят един прелюбопитен “Подслушан разговор” и да разберат как “Телефонът” може да им попречи да живеят собствения си, реален живот!

Провокативни, екстравагантни и изключително забавни, двете комични опери, едната на Димитър Тъпков и другата, на Джан Карло Меноти, написани в средата на миналия век и началото на новия, са наситени с много емоции и хумор, граничещ на моменти с гротеската , осмивайки ситуации и качества, които все повече се ширят и в нашето съвремие.

„Телефонът“ или „L’amour a trois“ („Любов за трима“) е комична опера в едно действие по текст и музика на Джан Карло Меноти. Бен иска да предложи на Луси да се оженят, но въпреки опитите му да привлече вниманието ѝ, той не успява, защото тя непрестанно е заета с безкрайни телефонни разговори. Така телефонът се оказва третият в необикновения „любовен“ триъгълник. За да не изпусне влака си, Бен си тръгва без да успее да поиска ръката на Луси. Единственият начин той да успее да направи предложението си е да ѝ се обади по телефона. Предложението е прието и двамата се свързват в романтичен дует, но присъствието на телефона остава неизменно. Съвременната трактовка на операта, създадена в далечната 1947 година дава повод да се замислим как да съхраним непосредствеността и чистотата на общуването без посредничеството на техническите средства, които властват в нашия бит.

Режисьор - Аделаида Якимова-Фурнаджиева

Участват:

Нели Петкова и Теодор Петков

Клавирен акомпанимент - Веселина Ботева

Миниоперата на Димитър Тъпков „ПОДСЛУШАН РАЗГОВОР“ е един наситен с емоции хумористично-сатиричен диалог между две млади жени, който ни пренася в битовата романтика на 1960-те. Той е лек, неангажиращ и наивен израз на тяхната „свещена простота“ във възприятията и оценките на обичайните житейски явления, в които са потопени в настоящия момент – любов, ревност, приятелство и най-вече – стремеж за високо обществено положение, което да бъде постигнато с демонстрация на претенции за познания в музикалното изкуство и по-конкретно – в операта.

Режисьор - Пламен Бейков

Участват:

Андреана Николова и Теодора Чукурска

Клавирен акомпанимент - Виктория Гершон

Билети на каса Опера и на www.ruseopera.com.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори