От "Продължаваме промяната" видяха корупционна схема в обявената вчера от Агенция „Пътна инфраструктура“ обществена поръчка за избор на изпълнител за изготвяне на технически проект и строителство на третия участък от АМ „Русе - Велико Търново” между Бяла и Велико Търново. Общата дължина на отсечката е близо 60 км. Оферти могат да се подават до 13 май т.г.
Трасето е разделено на три подучастъка и съответно поръчката е в три обособени позиции.
Първият подучастък е с дължина 23,8 км, който е от пътния възел при пресичането на път I-3 Гара Бяла – Плевен (при 76-и км) до пресичането с АМ „Хемус“.
Вторият подучастък е с приблизителна дължина 20 км. Започва от пресичането с АМ „Хемус“ и достига до пресичането с път I-4 Велико Търново - София.
Третият подучастък е с дължина 16,2 км. Той е от пресичането с път I-4 Велико Търново – София до път II-55 Дебелец - Нова Загора.
Прогнозната стойност на поръчката е 2,967 млрд. лв. без ДДС, а предвиденият срок за изпълнение е 1770 календарни дни.
Всеки кандидат за участие в тръжната процедура може да подава оферти за повече от една от обособените позиции. Към документацията за обществената поръчка е приложено идейно решение, което е за информация на участниците в процедурата.
Избраният изпълнител за всяка обособена позиция, следва да изготви актуален, пълен и съгласуван технически проект, придружен с подробна количествена сметка, чертежи и детайли, да изготви и процедира ПУП-ПП и да изгради изцяло участъците.
Проектното трасе на АМ „Русе – Велико Търново“ е общо 133 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. За първите два участъка – от Русе до Бяла и обход на гр. Бяла договорите за проектирането и строителството, както и за строителния надзор са сключени и в момента изпълнителите работят по техническите проекти, а в един участък от обхода на Бяла се извършват строителни дейности. Изграждането на АМ „Русе - Велико Търново“ е приоритет както на Агенция „Пътна инфраструктура“, така и на редица национални и европейски институции, работещи за реализирането на проекта предвид международната му значимост, тъй като бъдещата автомагистрала ще осигури пряка връзка Север-Юг между държавите от Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.
Защо от "Продължаваме промяната" смятат, че тази обществена поръчка крие възможности за корупция?
"Свидетели сме на една скандална корупционна схема, лансирана от кабинета "Желязков“. Вчера АПИ обяви обществена поръчка за довършване на магистрала между гр. Бяла и Велико Търново – 60 км, на прогнозна стойност близо 3 млрд. лв – по 50 млн.лв. на километър", обяви Андрей Цеков. "В края на 2022 г беше сключен договор за изграждане на първия участък от тази магистрала – 76 км, за 1.5 мрд лв., поясни депутатът. По думите му инфлацията по данни на НСИ е не повече от 30 % в себестойността на пътностроителните обекти, т.е. една реалистична стойност на новия участък би следвало да е 25-26 млн. лв, а не 50 млн. лв., т.е има заложени 24 млн.лв. "корупционна надбавка на километър". Това са пари, които ще бъдат разходвани по непрозрачен начин, предупредиха от ПП, предава БТА.
"Вероятно ще бъдем свидетели на възлагане на максимално високата цена", посочи Андрей Цеков. Според него към момента няма необходимост да се върви на принципа на инженеринг- проектиране-строителство. Един разумен подход би било да се възложи само проектирането, изтъкна Цеков. В момента, по думите му, сме свидетели на рецидив, който наподобява на управлението на първите три кабинета "Борисов".
Става дума за огромни пари от тази "корупционна надбавка", коментира съпредседателят на ПП Кирил Петков. И добави, че с тези средства може да се ремонтира паметникът "Шипка", да се построят нови детски градини в София и др. "Призовавам регионалния министър Иван Иванов и премиера Желязков и да кажат какво се случва", настоя той.
Напиши коментар