Екипите за търсене на подводницата "Титан" разположиха превозни средства с дистанционно управление дълбоко в Северния Атлантик в четвъртък, докато повече кораби се присъединиха към международните усилия за локализиране на подводницата, която изчезна през уикенда с петима души на борда.
Това съобщи "Ню Йорк Таймс".
„Днес ще бъде критичен ден в тази мисия за търсене и спасяване, тъй като животоподдържащите запаси на подводницата започват да се изчерпват“, каза в изявление Гилермо Сонлайн, който е съосновател на компанията зад подводницата и напуснал през 2013 г.
Търсенето на 22-футовия кораб "Титан" вече е покрило около 10 000 квадратни мили океан, приблизително колкото Масачузетс. Фокусът беше върху шумовете, които търсачките откриха под водата дни след като подводницата загуби контакт с близкия кораб по време на гмуркане към останките на Титаник в неделя. Експерти казват, че все още не е ясно откъде идват шумовете.
Размерът и техническите възможности на издирвателната мисия продължават да се разширяват. Един от корабите, които са достигнали зоната на търсене, превозва управляван от Франция робот, способен да достигне дълбочината на останките на Титаник, повече от две мили под повърхността. Военноморските сили на САЩ също изпратиха машина, която може да помогне за изваждането на тежки предмети от океаните.
Смята се, че "Титан" е започнал своето дълбоководно гмуркане с приблизително 96-часов запас от въздух - достатъчно, за да продължи до четвъртък сутринта или по-дълго, ако пътниците му останат спокойни и избягват паническото дишане. Г-н Сохлейн каза, че вярва, че времевият прозорец за спасяване на подводницата е „по-дълъг от това, което повечето хора си мислят“, тъй като обитателите му със сигурност разбират колко е важно да останат възможно най-спокойни.
Капитан Джейми Фредерик от бреговата охрана на САЩ каза пред репортери в сряда, че не иска да спекулира кога операцията може да приключи. „Понякога сте в позиция, в която трябва да вземете трудно решение“, каза той. „Все още не сме стигнали.“
Стоктън Ръш, главен изпълнителен директор на OceanGate, компанията, отговорна за подводницата, пилотира Титан. Съпругата му Уенди Ръш е потомък на двама пътници от първа класа, загинали при потъването на "Титаник" през 1912 г.
Другите четирима пътници на Титан са Хамиш Хардинг, британски бизнесмен и изследовател; британско-пакистански бизнесмен Шахзада Дауд и неговият син тийнейджър Сюлеман; и Пол-Анри Наржеоле, френски морски експерт, който е бил на повече от 35 гмуркания до мястото на развалините на Титаник.
Лидерите в производството на подводни плавателни съдове предупреждаваха от години за възможни „катастрофални“ проблеми с дизайна на превозното средство. Те също така се притесняват, че OceanGate, собственикът на Titan, не е спазил стандартните процедури за сертифициране.
Роджър Малинсън, който оцеля при подводно спасяване преди 50 години, наблюдава издирването с особено чувство на непосредственост и страх.
Напиши коментар