Близо 60% одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Те вярват, че това ще допринесе за изграждането на морални ценности в учениците. Това показва изследване на социологическа агенция ТРЕНД.
Малко над една четвърт (26%) са по-скоро против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г. 6 от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности. Това посочват по-често жените и анкетираните над 60 г. Близо една четвърт (23%) са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст.
Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44% в някаква степен я подкрепят, докато 38% са против.
Данните са от национално представително проучване на "Тренд" по поръчка на "24 часа", посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище. Изследването е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю "лице в лице" с таблет сред 1020 души на възраст 18+. Максимално допустима стохастична грешка: ± 3.1 %.
Напиши коментар