Дни след старта по предоставяне на държавната помощ за горивата се появиха и първите проблеми в страната. Собственици на малки бензионостанции във великотърновски регион алармират, че при зареждане на някои видове горива в касовата бележка не излизал номерът на автомобила. Уточняват, че това се появявало само при колонките за зареждане на метан. В Русе пък собственикът на една от най-популярните с ефтините си горива бензоностанции каза, че времето за обработка на документите се е увеличило двойно. Поради тази причина оборотът е спаднал.
Въпреки че експерти заявиха, че за малките бензиностанции ще е по-трудно да работят със системата за компенсация с 25 стотинки за горива, Венислав Пенгезов успя да въведе отстъпката в своята бензиностанция в Русе. Но с новия софтуер времето за обслужване на клиенти се е увеличило двойно. „Тази бензиностанция при пълно натоварване за 16 часа работно време продава около 40 хиляди литра гориво, в събота при пълно натоварване с обслужване на клиентите по схемата продахме 16-17 хиляди литра“, обясни Пенгезов. Според собственика на бензиностанцията, схемата не е добре работеща. Казва, че е трябвало да се въведе друг принццип на помощ за горивата. „Според мен трябваше помощта целево да се даде на определи хора, както са енергийните помощи, и те вече да преценят кога и къде да я ползват“, коментира още Пенгезов. И въпреки че със старта на системата в събота имаше опашки от автомобили пред неговата бензиностанция, клиентите споделят, че зареждат не заради отстъпката от 25 стотинки. Хората твърдят, че горивата там били добри и щели да си зареждат, независимо от това дали има отстъпка или не.
Репортерска проверка в Русе установи, че преди въвеждане на отстъпката, някои от бензиностанциите бяха завишили цените на масовите горива. На въпрос това пазарен принцип ли е, Венцислав Пенгезов: „Не, това е изкривяване на пазара. Аз прогнозирах още преди да започне тази схема, че тя няма да изпълнява предназначението си”.
Напиши коментар