Кметът Пенчо Милков се срещна днес със Стефан Харалампиев – член на Управителния съвет на Националната асоциация на доброволците на Република България, в която Русе членува. Повод за срещата бе предоставяне на дарение от името на организацията на Община Русе, което включва оборудване за реакция и справяне с горски и полски пожари.
„Аз и моят екип даваме всичко от себе си Доброволното формирование да увеличава своите способности и да се разраства постоянно. Съставът е изключително мотивиран, има желание и за повече обучения“, каза кметът. Той изказа своите благодарности към асоциацията и заяви, че дарението ще бъде използвано още при следващото събиране на русенските доброволци, които вече са 28 човека. Пенчо Милков подчерта готовността на формированието да откликва при кризисни ситуации, като заяви, че при тях участието е въпрос на чест и граждански дълг, а не по задължение.
Дарението включва ранцеви пожарогасители, дихателни маски, филтри и моторна духалка тип „раница“. Общата стойност на полученото оборудване е близо 2300 лв.
Стефан Харалампиев сподели, че Община Русе е една от малкото местни администрации, които имат толкова сериозно отношение към своите доброволни формирования и тяхната организация. По неговите думи в момента Националната асоциация на доброволците работи по дейности за включването ѝ в областните планове при кризи, като по този начин формированията ще работят съвместно при нужда. Създадена е организация на национално ниво за известяване на членовете на асоциацията при необходимост за овлядяване на бедствия на регионално ниво, като по този начин няма да се налага да се натоварват общинските бюджети. Според Стефан Харалампиев Русе трябва да утвърди своята роля на областен център за координация при кризи.
По време на разговора бе обсъдена още дарителската инициатива, която организират от Националната асоциация на доброволците. Тя е за закупуване на пикапи, оборудвани с резервоар за вода 500 литра и бърза връзка под високо налягане, която е подходяща за гасене на горски и полски пожари. Всеки член на асоциацията ще има възможност да кандидатства за закупуване на такъв автомобил, който ще се предостави на съответната община за използване при необходимост. Очаква се кампанията за набиране на средства да започне в края на август.
На срещата присъстваха още Георги Игнатов – директор дирекция „Обществен ред, сигурност и защита на потребителите“ и Ивелин Димитров – началник на отдел „Управление при кризи“.
Напиши коментар