На 17 юни, петък, от 19.00 часа, на Камерна сцена „Опера-фоайе“ Русенската опера ще представи моноспектакъла „Човешкият глас“ на френския композитор Франсис Пуленк (1958), изпълнен за първи път от мъж. Произведението на известния французин е написано по едноименната пиеса на Жан Кокто (1930).
Моноспектакълът е на Георгиос Филаделфевс, който ще изпее най- емоционалните фрагменти от партитурата. На езика на музикалните специалисти това са т.нар. кулминационни, драматично-интимни моменти от операта във фалцетно-контратенорова теситура на гласа. За още по-голяма яснота, преведено на по-разбираем език, теситурата е вид постановка на гласа, на инструмента. Тя представлява съвкупност от тонове, изпълними с лекота от най-ниския до най-високия диапазон в рамките на съответната тонова рамка.
Моноспектакълът „Човешкият глас” е режисьорски дебют на Пламен Бейков, който е застанал зад постановъчната идея именно мъж-певец чрез ефектна гласова пирамида да търси измеренията на любовта. Според композитора Франс Пуленк лирическата трагедия в произведението е концентрирана в монологичната ситуация на един последен телефонен разговор, чрез който се разделят завинаги двама влюбени.
Постановката на „Човешкият глас“ ще предложи нов оперен прочит на неостаряващата тема за любовта. Контратенорът на Георгиос Филаделфевс се превръща в своеобразен измерител, „камертон” на автентичното звучене на истината за любовта. Спектакълът има амбицията да открие по нов начин максимата, че любовта на всеки индивид е част от очарованието и любовта към останалите човешки същества. Режисьорът Бейков търси свободно истинските посоки на естествената емоционалност и това е оригиналният му избор в разработката на спектакъла.
Клавирният акомпанимент в „Човешкият глас” е на пианистката Божена Петрова. В музицирането на спектакъла също има изненади, но те са за публиката, която ще посети музикалното събитие на сцената на Русенската опера.
Припомняме, че първото представяне на „Човешкият глас” в България беше също в Русе през 2007 година. Моноспектакълът тогава беше в изпълнение на Виолета Шаханова. Режисьор беше Теодор Стамболиев, а сценограф – Виолета Радкова.
Напиши коментар