Моноспектакълът „Човешкият глас” предпразнично на сцената на Операта в Русе

Моноспектакълът „Човешкият глас” е режисьорски дебют на обичания русенски бас Пламен Бейков

Сцена от спектакъла

Култовият и много модерен моноспектакъл „Човешкият глас“ от Франсис Пуленк ще се играе утре от 19:00 ч. във фоайето на зала "Опера". Русенската публика ще има възможност да чуе и да види фамозния Георгиос Филаделфевс, който ще изпее най- емоционалните фрагменти от партитурата на французина по своя неповторим начин.  Музикалните специалисти и познавачи на творчеството на Пуленк смятат,  че т.нар. „кулминационни, драматично-интимни моменти” от операта са в изключително трудния фалцетно-контратеноров диапазон на гласа. Професионално това се нарича „особеност на теситурата”, но разбираемо преведено на достъпен за аудиторията езикз - теситурата е настройката на най-съвършения инструмент в една опера, а именно човешкия глас.   Става дума за съвкупност от тонове, които трябва да се изпълнят с лекота от най-ниския до най-високия диапазон в рамките на съответната тонова рамка. Всички тези особености вече са факт, защото уникалният  експеримент в нашата опера се състоя на русенската оперна сцена в началото на лятото - на 17 юни. Тогава за първи път в световната изпълнителска практика Държавна опера - Русе ни подари спектакъла „Човешкият глас“ написан от Пуленк по едноименната пиеса на Жан Кокто (1930).

 

Моноспектакълът „Човешкият глас” е режисьорски дебют на обичания русенски бас Пламен Бейков, който сериозно и по мъжки застана зад постановъчната идея - именно мъж-певец, чрез ефектна гласова пирамида, да потърси и да открие за публиката по съвършено нов начин измеренията  на любовта.

 

Постановката на „Човешкият глас“ предлага и съвършено нов оперен прочит на неостаряващата тема.  Контратенорът на Георгиос Филаделфевс се превръща в своеобразен „камертон” на автентичното звучене на истините за любовта между двама мъже (една доста сериозна тема, с противоречиви измерения в обществените нагласи към подобен вид взаимоотношения). Спектакълът поднася по нов начин и максимата, че любовта на всеки индивид е част от очарованието и от любовта към останалите човешки същества.  Емоционалният белег на съхранената индивидуална любов, тук и сега, в днешните измерения, е част от свободата на всеки индивид, в контрапункт на цензурирания ни живот и смазващото ежедневие. Режисьорът Пламен Бейков е очертал чрез сценичната си работа истинските посоки на естествената емоционалност и това именно носи   уникалността на  посланията в спектакъла.

 

Клавирният акомпанимент в „Човешкият глас” е на пианистката Божена Петрова.  В музицирането също има изненади, но те ще бъдат открити и чути от публиката, която отново, като подарък преди Коледа, ще има едно незабравимо преживяване на сцената на Русенската опера.

 

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори