По-добри резултати са показали седмокласниците на изпита по математика в сравнение с випуска от миналата година отчитат от МОН. Общият успех по математика е повишен със 7,61 точки.
Резултатът от изпита по български език и литература е съизмерим с миналогодишния, като има минимален спад от 0,44 точки, което е по-малко от статистическата допустима грешка при изчисляване на резултатите от изпитите.
Това показва, че резултатите по български език и математика постепенно се изравняват, като за същото говори показаното на външното оценяване и от четвъртокласниците, посочват от Образователното министерство.
18 седмокласници са получили 100 точки и на двата изпита в сравнение с двама миналата година. Намалява и броят на учениците с 0 точки. Тази година те са 26, а миналата са били 43-ма, предава БНТ.
В нито една област на страната няма спад на резултатите в сравнение с миналата година. По-добри резултати по математика са показали седмокласниците в Разград, Търговище, Плевен, Шумен и Велико Търново.
75% от учениците са се справили успешно със задачите за четене с разбиране, но имат затруднения при прилагане на получените знания на практика. Затрудняват се да откриват и поправят правописни и пунктуационни грешки.
Близо 50 процента от седмокласниците се справят с езиковите задачи, когато са с избираем отговор, а по-нисък е процентът, когато трябва да приложат езиковите правила в свободен отговор. На задачата с редактиране се вижда, че това е свързано не само със затруднения на седмокласниците, но и на десетокласници, и то личи в отделни примери от държавните зрелостни изпити, но и не малка част от обществото ни се затруднява при поправяне на правописни грешки, при пунктуация и при членуване, коментира Евгения Костадинова - директор на дирекцията "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН.
По математика - повече от 2/3 от учениците успешно се справят с вероятности. Близо половината умеят да извличат информация от диаграма. Най-трудна се оказала задачата, свързана с моделиране на житейска ситуация.
Всяка година се увеличава броят на задачите, които предлагат решение на казуси в реална житейска ситуация и тази година осем от всички задачи са били такива.
Другото положително е, че над 60 процента от учениците са работили по втората част от изпита по математика, където задачите са с по-голяма степен на трудност и този процент също се повишава в сравнение с миналата година, каза министър Цоков.
Повишени са и резултатите от изпитите в училищата, в които се обучават деца от уязвими групи.
"Можем да отчетем една много успешна учебна година от гледна точка на резултатите, които постигат учениците и учителите. Основната причина за по-добрите резултати е свързана с тази почти целогодишна работа и на регионалните управления по образованието, и на училищата за това да се търсят пътища и начини за мотивиране на учители и ученици и повишаване на резултатите, като пробни изпити и т.н. В образователната система, когато има определено спокойствие и цел да работят всички заедно за нейното постигане, резултатите не закъсняват", коментира министърът на образованието Галин Цоков.
Министър Галин Цоков обобщи също резултатите и от други изпити през тази учебна година - във външното оценяване в четвърти клас резултатите по БЕЛ се увеличават с две точки, а по математика - с близо пет точки.
В десети клас резултатите по БЕЛ са съизмерими с тези от миналата година, а по математика - намаляват с точка и няколко стотни.
На държавните зрелостни изпити в 12-и клас с осем точки се повишават резултатите по БЕЛ, а средно с пет точки - на втория държавен зрелостен изпит.
Напиши коментар