"Всички сме наясно, че тестовете за наркотици на "Пътна полиция" твърде често дават фалшиви положителни проби най-вече за лекарства и болкоуспокояващи. При доказването на такава фалшива проба има ли механизъм шофьорът и/или собственикът на транспортната фирма да бъдат компенсирани за месеците, в които не са упражнявали дейността си? Все въпроси, на които не намираме отговор." Това се посочва в позиция на Камарата на автомобилните превозвачи по повод влезлите в сила законови промени, според които превозно средство ще може да се отнема при дадена положителна проба за алкохол и наркотици.
Според Камарата това е "недопустима безсмислица" и са на мнение, че "вместо ред - законотворците за пореден път сътвориха хаос, който пък поражда множество въпроси".
"Къде ще се държат отнетите тежкотоварни превозни средства и кой ще отговаря за тяхната сигурност, при положение че те струват десетки и дори стотици хиляди лева?", питат от Камарата.
В позицията се посочва, че бизнесът оцелява трудно и подобни промени ще спрат изцяло стопанската дейност на транспортните дружества. И обясняват как това ще се случи: "Когато се отнеме товарен автомобил, който не е на водача, и този автомобил е натоварен, какво се случва? На първо място - сроковете за доставка, на второ място - евентуални разходи за претоварване, на трето място - смяна с друг водач. Но политика по обучение на водачите няма, няма и да има с кого да го сменим, на четвърто място е оценка на автомобила - колко време ще чакаме служителите в държавните институции да оценяват?"
От Камарата поставят и въпрос какво се случва, ако собственикът на дадена транспортна фирма е и шофьор и бъде установено, че нарушава закона: "Ще заплати ли равностойността на превозното средство или ще му го отнемат?."
От Камарата на автомобилните превозвачи в България подчертават, че твърдо подкрепят всички усилия, които ще доведат до по-безопасни пътища. Това обаче не следва да води след себе си хаос и да създава по-големи проблеми за бизнеса.
"Точно поради тази причина апелираме спешно да бъде възстовена здравата мисъл в законотворчеството и да се спре спекулирането с проблемите с пътната безопасност, защото с тревожност наблюдаваме, че напоследък всеки втори човек е експерт по тази тема. Крайно време е да се въздейства върху конкретната причина за наличието на проблемите, а не върху последствията!", призовават от КАПБ.
Напиши коментар