Избраха кой да строи първите 76 км от АМ „Русе - Велико Търново“

Избраха кой да строи първите 76 км от АМ „Русе - Велико Търново“

 Избрани са изпълнителите в обществената поръчка за проектиране и строителство на първите 75,6 км от автомагистралата „Русе - Велико Търново“. За проектирането и изграждането на участъка от Русе до Бяла (малко над 40 км) е класирано на първо място ДЗЗД „ХЕМУС-16320“. В обединението партньори са „Инфра Експерт“ АД, „Автомагистрали – Черно море“ АД, „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД и „Трансконсулт-22“ ЕООД.

На първо място за втората обособена позиция – за проектирането и изграждането на обходния път на  Бяла, е класирано ДЗЗД „АМ РУСЕ ТЪРНОВО“. Партньори в обединението са „Европейски пътища“ АД, „Грома Холд“ ЕООД, „Водно строителство – Благоевград“ АД, „Автомагистрали Хемус“ АД и „Пътпроект 2000“ ООД.

Обществената поръчка за проектиране и строителство на близо 76 км от автомагистралата „Русе- Велико Търново“ е обявена през декември 2020 г. В момента тече 10-дневният срок за обжалване на решението за определяне на изпълнител на обществената поръчка.

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на Бяла и Бяла - Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на ОПТТИ проектът за изграждане на АМ „Русе - Велико Търново“ да бъде включен за финансиране от бъдещата програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при Русе и ще достига до Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка. Автомагистралното трасе ще бъде с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети. На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения - 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла - Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе - Бяла.  

 

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори