Изключително важен е психологическият ефект върху потребителите и търговците при обсъждането на въвеждането на еврото и цените. Това заяви пред БНР Димитър Маргаритов, бивш председател на Комисията за защита на потребителите и бивш заместник-министър на икономиката и индустрията, както и кандидат за омбудсман. Той смята, че се е получил ефектът на разваления телефон и това е създало напрежение.
Маргаритов смята за "похвално, че институциите си сътрудничат", като тези действия следва да продължат, включително "с по-уплътнени екипи, а защо не и съвместни", но отчита недоверието на потребителите в институционалната ефективност. Със стотина души на терен за цялата страна не може да се поддържа ефективен контрол, добави бившият председател на КЗП.
Има необходимост да се пипне нормативната уредба, а потребителите да бъдат въоръжени с микрооръжие, посочи Димитър Маргаритов. По думите му, това би означавало да бъдат приети актове, които да дадат възможност на хората да влияят върху пазара и да препятстват опитите на недобросъвестни търговци: "Чрез потребителско поведение да давате санкцията".
Маргаритов уточни във връзка със спекулативното покачване на цените, че в Закона за еврото има доста обща забрана, която не е скрепена със санкция.
Запитан как отекват изключващите се послания – от една страна за нулева инфлация, а от друга - за повишение на цените, Маргаритов изтъкна, че "по соломоновски" във всяко едно има истина: "Хем е вярно, че сме без голяма инфлация, хем не е вярно по отношение на конкретни стоки".
Димитър Маргаритов подчерта, че ниската покупателна способност у нас остава сериозен проблем.
Относно процедурата по избор на омбудсман Маргаритов отбеляза, че тя върви така, че засега нито един срок не е нарушен.
Напиши коментар