На 16-и януари, четвъртък, от 19 часа на сцената на Държавна опера-Русе в Зала „Опера“ ще бъде представен спектакълът на камерната опера „Човешкият глас“ от Франсис Пуленк по либрето от едноименната пиеса на Жан Кокто. Теодора Чукурска – сопран и изпълнителка на единствената роля в моноспектакъла, е възпитаничката на Академия „Санта Чечилия“, блестяща актриса и певица – задълбочен интерпретатор.
Лирическата трагедия, както жанрово я определя композиторът, изобразява, чрез монологичната ситуация на последен телефонен разговор, раздялата на двама влюбени. Новата постановка на „Човешкият глас“ търси нова точка на съзерцание върху вечната тема за човешката любов.
В България за първи път операта „Човешкият глас“ е изпълнена от сопраното Галя Йончева на концерт през 1974 година със Софийската филхармония с диригент Димитър Манолов. През 2007 година в Русе сопраното Виолета Шаханова участва в първата за страната сценична реализация на операта в камерния ѝ вариант с акомпанимент на пиано от Евгени Желязков. Десетилетие след това, отново за първи път в Русе, в световната музикална история тенорът Геориос Филаделфевс изпълнява моноспектакъла „Човешкият глас“ на камерната сцена на Русенската опера – един своеобразен творчески експеримент, който предизвиква интереса на публиката и днес в столичните театри.
Режисьор на постановката е д-р Аделаида Якимова-Фурнаджиева, която като експериментатор поставя моноспектакъла в своеобразния калейдоскоп от емоционални изблици, настроения и вокални багри. Тази пъстра и непрестанно сменяща се музикално-театрална картина е обусловена от малко познатата „театрална техника на психологическия жест“.
Пианистката Божена Иванова допринася със съвършената си техника публиката да разтвори докрай сетивата си и да навлезе в богатия на чувствени нюанси френски музикалено-композиторски стил. Така младата пианистка с лекота допълва емоционалната картина на творбата на композитора Франсис Пуленк.
Напиши коментар