Библиотека "Л.Каравелов” в Русе, лятото и новият дигитален свят

Най-натоварено е в новата програма „Мейкърспейс”, през нея дотук са преминали 40 деца. Във всички етапи за обучение по дигитална компетентност и нови компютърни умения ще се обучат общо 120 деца. Желаещите да се запишат в ателиетата са десет пъти повече от образователните възможности. За кои програми и къде все още има свободни позиции?

Библиотека "Л.Каравелов” в Русе, лятото  и новият дигитален свят

Местата за обучение в програмата „Лято,2106” на РБ „Л. Каравелов” са изцяло заети. Все още обаче има свободни позиции по проекта "Учи, твори и живей цветно в Русе": за седмицата 4-15 юли, в модулите от 9,30-12,30 ч. -2 места; 18-29 юли, 9,30-12,30 ч. - 1 място; 15-26 август, 9,30-12,30 ч. - 6 места.

Записването става на телефон 082/820-127 или на място в Детския отдел.

 

Новата програма на РБ „Л.Каравелов” - летният проект „Мейкърспейс”, първо издание, 2016,  набира сериозна скорост в осъществяването на задачите, които си постави колективът на институцията преди стартирането му през месец юни, за което вече писахме. За един месец от началото на заниманията само през ателието „Направи си сам” досега са преминали обучение две групи по 20 деца. През целия месец юли в компютърното направление ще се обучат още 80 малчугани. Предварителното записване беше обявено още през месец май. Поради големия интерес от страна на родителите и децата, в средата на юни в програмата бяха заети всички възможни места, а телефоните в детския отдел не спират да звънят, като на място в библиотеката идват да се интересуват и много родители.

Най-напред трябва да кажем, че успешно премина обучението на персонала в Детския отдел на библиотеката за работа с новодоставените 3D скенер и 3D - принтер, а участниците от първите обучителни групи сътвориха с помощта на компютърните консултанти изключително сполучливи, като за начало” триизмерни образци на различни предмети - ключодържатели, футуристични вази за цветя и детайли, с които могат да се конструират и различни комбинации от архитектурни елементи и фризове. Всъщност, става дума за обогатяване на детските умения в конкретен сблъсък с реалните възможности на високоинтелигентната техника - и принтерът, и скенерът са последно поколение, по мнението на специалистите, които монтираха и тестваха машините преди пред тях да застанат и децата.

Според Вероника Димитрова, която обучава момичетата и момчетата в направлението „Направи си сам”, и в работа с програмата „Scratch”,  методиката на обучението е много модерна и дава изключително добри резултати.

„Това, което правим с децата е съобразено с техните възрастови особености и изключителната гъвкавост на детското мислене. Всички участници в ателието, които преминаха първите курсове на обучение, вече могат сами да правят иновативни модели и да мислят като дизайнери, това е прекрасно начало на мотивацията им да бъдат откриватели и да навлизат смело в света на технологиите”, смята Вероника Димитрова.

9-годишната Ивана Димитрова от СОУ „Хр.Ботев”, която е в първата група от деца през юли за ателието „Направи си сам” по проекта „Мейкърспейс”, е доволна от възможността да осмисли по нов начин лятната си ваканция и да намери нови, интересни приятели и занимание с практически резултати от работата с компютъра.

„Интересно ми е да видя как 3D-принтерът прави истински фигури. Но много  ми се иска да разбера защо и как от един лист може да се получи цяла фигура, истинска, с истински размери. А иначе тук, в библиотеката, е много забавно. Аз съм била и през миналото лято, но сега е още по-интересно, защото имам много нови приятели от други училища и залата с компютрите е направо уникална”, споделя третокласничката Ивана Димитрова.

Проектът  „Мейкърспейс - Фабрика за идеи, знания и мечти „Русе и децата“  е финансиран от Фондация „Русе-град на свободния дух”. РБ ”Любен Каравелов”  е първата институция в града, която изцяло предостави свръхмодерната техника - 3D –скенер и 3D-принтерза обучение на малчуганите. Стремежът на обучението е да развива  интуитивно-мисловните процеси у малките откривателите, да помогне на децата да овладеят изкуството да мечтаят, да мислят технологично, да конструират мечтите си  и да ги визуализират като истински иноватори.

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори