Вихрен Димитров: От фермата до трапезата месото се оскъпява с вноса

Вихрен Димитров: От фермата до трапезата месото се оскъпява с вноса

Минимални разлики в цените на месото от фермата до трапезата гарантира свинекомплекс „Голямо Враново“. С изпълнителния директор на компанията Вихрен Димитров разговаряме на фона на съмненията на потребителите за необосновано високи надценки при търговците. Разликите при някои стоки достигат дори до 60-70 процента от цената на производителя до витрината за потребителя.

Димитров подчерта, че компанията му почти е затворила цикъла на работа. Фирмата отглежда прасета, занимава се с месопреработване,  търгува на едро и на дребно. Затова и разликите в цените от производителя до потребителя са минимални.  

При разфасовки на млените меса например от фермата до щанда надценката е най-много до 20 процента. При сурово-сушените меса е малко по-висока и може да достигне до 25-30%. „Месопреработвателната индустрия в България не слага високи надценки. Там, където има малки квартални магазинчета и фирмени магазини, разликата не е повече от 25-30% между търговията на едро и търговията на дребно”, обясни Димитров. Килограм кайма излиза от преработвателното предприятие на 8.50 лева за килограм, на щанда на фирмения магазин на „Голямо Враново“ се предлага за 9.85 лв или около с 15 на сто надценка.

Димитров дава и друг пример - врат с кост на цена на едро е 10.65 лв, а на витрина - 12.10 лв. Най-скъпото месо - обезкостен врат, е с цена на едро 13.65 лева за кило, а на дребно - 15.55 лв. При някои от продуктите надценката е дори под 10 процента, казва още Димитров.

Според него пътят на месото от фермата до трапезата се оскъпява при вноса, защото транспортните разходи са големи. Но това не се отнася до българските производители. „Министър Вътев иска да има проследяемост и прозрачност по всички звена на веригата. При нас е така. От фермата до масата веригата е скъсена. В България производители като нас са заложили разходи за поддръжка на магазина и заплатите на персонала, колкото да си платим режийни и консумативи. Затова ние се вместваме в 10-15 процентната надценка”, подчерта Вихрен Димитров.

Според него българинът се е научил да търси местните производители в малките фирмени магазини, защото там получава прясна стока на много по-добри цени.

 

0 Коментара

Напиши коментар

Затвори